9 Ağustos 2012 Perşembe

HAYAL-İ KUŞ


                                                 
                                                              HAYAL-İ  KUŞ
  Mesela ben  bir kuş olsam, kanatlarımı denize çarpa çarpa uçardım.Hele martıysam bir de...Galata'dan uçar Beşiktaş'a salınırdım azıcık iskelede durur insanlara bakardım,telaşlı ve komik insanlara,seslerini duymamak ya da duyup  anlamamak telaşlı hareketlerini komikleştirirdi.Vapurlara yanaşır insanlara seslenirdim : " Ey insanlar siz mi büyüksünüz ben mi? Kuş beynimle soruyorum?...Tamam tamam bakmayın suratıma öyle aval aval, şaka yaptım simit verin azcık." Düşündürmeye gerek yok şimdi,yormayayım.
  Ben bir kuş olsaydım eğer bulutların arasında uçardım,Kaçkar'dan girer Karacadağ'dan çıkardım.El değmemiş topraklarda yaşayan gün görmemiş insanlara değerdi kanatlarım.Okşardım onları,onlar da anlardı halimden bir tas su verirlerdi.Öterdim onlara barış nidaları gibi.Buruk ve özlem dolu bakışlarıyla el sallarlardı bana.
  Efenim ben bir kuş olsam şimdi mesela, kanatlarım böyle rengarenk olsun isterdim :     kırmızı.sarı,turkuaz,pembe ne bileyim işte her renk.Gösterirdim kendimi diğer kuşlara şaşırsınlar biraz diye.İnsan kendini insan olarak özel hissetmiyor bu ülkede biliyor musun? Belki renkli bir kuş olursam, ne bileyim işte...Gidemediğim yerlere giderdim;annemin yanına uçardım,babamın mezarına konardım.Yapardım yani.Sonuçta patron yok,izin derdi yok değil mi?
 Diyelim ki ben bir kuşum ve canım insanlar hala insan olduklarını sanıyor.Kafalarının üzerinde uçar dururdum,hiç beklemedikleri bir anda şap diye ederdim üstlerine "ayıptır söylemesi" bokumu.Kimisi koşar hemen loto oynardı,kimisi arkamdan küfrederdi ve ben de köşede kıs kıs gülerdim.Ama vaktimin çoğunu hak edenlere ayırırdım ki kimseye hak geçmesin.Kuş da olsam adaletli olmak gerekir neticede.
 Şimdi ben bir kuşum ve rengarenk kanatlarımı denizlere çarpa çarpa Kaçkar'a Karacadağ'a uçuyorum...her yer yeşil her yer cennet bana.El değmemiş bir ağacın dalındayım ve güneşi topluyorum içimde.Zamanım çok az biliyorum ve boşveriyorum insanları.Gözlerimi kapatıyorum ve kocaman bir nefes alıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder